dimarts, 1 de juny del 2010

Cosmos 1402

Aquest darrer diumenge vam anar a Collegats a fer una via llarga, la via escollida va ser la Cosmos, doncs és de grau assequible i està ben equipada. En arribar a peu de via l’aspecte no és del tot reconfortant: roca taronja, flanqueig… i el Sergio diu que millor li tiri jo als dos primers llargs, jo accepto ben content. El primer llarg de flanqueig, no és complicat, però cal vigilar la roca, desprès recte amunt fàcil fins la R.

  RessenyaEl Pessó Sergio al 1er llarg 

El segon comença per una xemeneia i sorpresa, la 'buitrera' del segon llarg de la Cosmos està ocupada per progenitors i cria de voltor. Collons quin susto ens vam portar, tan la cria com jo. Cal destacar que la cria està guapa i bé de salut, i ha sobreviscut al pas de vàries cordades. La roca està una mica sobada i amb el fregament de les cordes i el susto, vaig optar per fer A0.

 Sergio al 6a del sisè llarg Buitre-01

A partir del segon llarg la cosa afluixa i millora la roca, es el moment del Sergio que fa el llarg sense problemes. Continua la via prou ben equipada fins arribar al cinquè llarg, jo monto la R5 a peu de la canal, doncs la R original queda lluny i no pots veure al company. Comença per una curta xemeneia amb un parabolt, passes com pots per dintre i al pujar a sobre, hi ha una sabineta a l’esquerra i un clau ronyes amagat mes a dalt. A la ressenya del Luichy diu que hi falta, que es expo, sortegem el desplomet per la dreta per terreny fàcil i desprès tirem a l’esquerra a buscar el parabolt. El Sergio soluciona el sisè llarg 6a amb algun A0, desprès fàcil fins R6. Els dos últims llargs els empalmo sense problemes, disfrutant força del diedre amb bons cantos, topee wuapo!!!!

Foto cim          Ferrata

El pitjor és la baixada per la ferrata, doncs les cadenes estan una mica sueltes i amb el cansament es fa llarga.

Fantàstica i tranquila via feta el diumenge 30 de maig per el Sergio i Xavier.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Aixím'agrada, company !!!!! Ja li tornes a fotre metres de tàpia, aquest és el meu Xavi !!!! Quan vulguis, humildment, estic a la teva disposició... escalatoriament parlant, of course.