dilluns, 23 de novembre del 2009

Sortida al Pic d’Alba

El primer cap de setmana del mes d’octubre vam anar a fer una sortida de Pirineus amb el Joan. En el nostre camí cap a Benasc ens vam aturar a Castillonroy a escalar una mica i practicar ràpel. A l’arribar a Benasc com encara era aviat vam aprofitar per sopar en un bareto tot mirant el partit del Barça i desprès vam anar a Besurta a passar la nit. A les set del matí ens vam llevar, esmorzar, desparà la tenda i partírem en direcció a la Renclusa. En arribar allí, girem a la dreta pujant pel torrent d’Alba desprès de creuar un petit pontet. Cal anar amb conte, doncs hi ha molts camins. Aviat s’arriba a un pla on el torrent es torna mes tranquil, una mica per sobre estan els estanys de Paderna a 2250 m.

Renclusa Estany Paderna

Ara anem seguint les fites per un camí estret, paral·lel al Torrent d'Alba, que anirà guanyant alçada. A la mitja hora, i després d'haver passat per un pedregam de roques, deixem el curs del Torrent i pugem en direcció W, resseguint les fites. Davant nostre sempre veiem el Pic de l'Alba més a l'esquerra i la Tuca de Paderna a la dreta.

Tarteram

Al arribar a uns 2400 m d’alçada deixem la ruta que porta al Coll de Paderna per seguir l’itinerari que porta al Pic d’Alba, marcat amb força fites i que puja per petits prats i grans rocs fins un promontori que està al peu del mateix pic. Ara fem un flanqueig (O) a la base de la Tuca Blanca a buscar la segona bretxa, que és on porten les fites.

IMG_4236 IMG_4237 IMG_4245

Desprès de pujar la canal descomposta som a 2936 m i ara ja veiem el vessant de la Vall d’Alba. Aquí un petit sender amb clapes de neu dura ens aproxima a sota la torre i mig grimpant, amb alguna dificultat, assolim l’aresta cimera del Pic d’Alba.

El descens ens va costar una mica mes del normal per la neu dura, però finalment vam desfer el camí i vam retornar a Besurta.